donderdag 4 maart 2021

Alle eendjes zwemmen in het water...

Alle eendjes zwemmen in het water... Ondertussen zit familie kip lekker te relaxen in het gras naast de vijver. Zoontje kuiken wil erop uit en probeert zijn zusje mee te nemen op avontuur, maar zij blijft nog even lekker in het gras zitten.
Er scharrelen ook nog een paar muisjes rond bij de vijver. Achter de heuvels gluurt een klein haasje nieuwsgierig naar de eendjes. Het paardje kijkt geamuseerd naar de kleine kuikentjes achter zich.
In de verte geniet een hertje van de vliegkunsten van de vogeltjes om haar heen.

Mijn kaart met het Onderwaterzandkasteel is bij Challenge 265 van het Marianne Design Challengeblog als winnaar uitgekozen voor het gastdesignerschap voor Challenge 267. Deze challenge is om een dierenkaart te maken met minimaal 2 verschillende dieren uit de Collectables serie van Marianne Design en natuurlijk met minimaal 3 producten van Marianne Design. Een superleuke challenge waar ik mij heerlijk op kon uitleven!
Hieronder zie je het resultaat van de nodige dagen knutselen, passen en meten:

Het is op de foto niet echt goed te zien, maar de kaart bestaat uit 3 lagen.
Als basis heb ik een nootbruin A4 van Papicolor gebruikt. Aan de onderkant heb ik dit A4 gerild op 6 cm (ik heb eerst de hele creatie gemaakt en pas op het eind gekeken waar de rillijn moest komen).
Ik heb 2 achtergrondplaatjes van knipvel AK0066 gebruikt voor mijn creatie (zie de foto onderaan deze post). Bij het plaatje met de vijver heb ik de lucht weggeknipt. Die lucht heb ik vervolgens gebruikt om het water van de vijver een stukje te vergroten zodat de eendjes wat meer water hebben om in te zwemmen.

        

 
De bovenste laag heb ik op de middelste laag geplakt d.m.v. 1,5 mm dik foamtape. Hierdoor kon het haasje nog goed tussen de lagen in geplakt worden.
De middelste laag heb ik op de achtergrond geplakt met 2 mm dik foamtape. Hierdoor was er nog net genoeg ruimte over om het paardje in het gras ertussen te krijgen.

Met deze kaart wil ik meedoen met:
Challenge 4 van Creatief met Hobbyshop Daantje. Thema: maak een kaart of creatie waarop iets te zien is dat begint met de letter D (en als je dieren gebruikt die niet met een D beginnen, dan moeten het minimaal 3 verschillende dieren zijn).

Gebruikte materialen (o.a.):

  • Marianne Design Collectables COL1330 (hertje)
  • Marianne Design Collectables COL1354 (het roze in de oortjes van het haasje is het restafval uit de strik (2x hetzelfde stukje gebruikt))
  • Marianne Design Collectables COL1408 (paard)
  • Marianne Design Collectables COL1422 (haasje, lammetje)
  • Marianne Design Collectables COL1428 (familie eend)
  • Marianne Design Collectables COL1429 (familie kip)
  • Marianne Design Craftables CR1354 (vlinders)
  • Marianne Design Craftables CR1355 (grasstroken op de middelste laag. Ik heb deze mal 2 keer. Hierdoor kan ik 2 stroken van hetzelfde gras aan elkaar uit een strook karton halen)
  • Marianne Design Craftables CR1368 (muisjes)
  • Marianne Design Craftables CR1398 (vogeltjes)
  • Marianne Design Craftables CR1501 (bloemetjes)
  • Marianne Design Creatables LR0360 (mosgroene grasstrook linksvoor)
  • Marianne Design Creatables LR0409 (rietsigaren rechtsvoor)
  • Marianne Design Creatables LR0410 (kuikentjes bij het paard)
  • Marianne Design Creatables LR0650 (avocadogroene grasstroken en graspol links voor het riet)
  • Marianne Design Creatables LR0663 (graspollen)
  • Marianne Design Creatables LR0699 (waterplassen, rietpluimen en rietgrassen)
  • Lawn Fawn LF2359 Slimline Stitched Hillside Borders (donkergroene heuvels)
  • Marianne Design Knipvel Eline's Meadow Backgrounds AK0066 (bovenste 2 plaatjes gebruikt). Zie de foto onderaan deze post.
  • Diverse kleuren karton. Als ik het merk weet, staat het hieronder. Soms breng ik met alcoholmarkers nog een kleurlaag aan om meer contrast te creëren. Dit heb ik dan apart vermeld staan bij het overzicht van welke markers ik heb gebruikt.
  • Papicolor Ppc-21439 Nootbruin (voor de basis van de kaart)
  • Linnenkarton: Card Deco LKK-4K12 Coffee brown (vleugel mannetjeseend, stro (2x), lijf paard; de lichtste kleur bruin)
  • Linnenkarton: Card Deco LKK-4K23 Kerstgroen (vleugel en veren staart haan)
  • Linnenkarton: Card Deco LKK-4K41 Moss green (stroken riet langs vijver, grasstrook linksvoor)
  • Linnenkarton: Card Deco LKK-4K44 Kraft Mokka (kip, haasje, hoed, vogeltjes, staart paard, stro (1x), muisjes)
  • Linnenkarton: Card Deco LKK-4K46 Olive green (grasstrook voor het paard, kop mannetjeseend, achtergrondkleur bij de familie kip, takken rietsigaar)
  • Linnenkarton: Card Deco LKK-4K54 Avocado green (graspollen, rietpluimen (zonder sigaren), grasstroken vooraan)
  • Linnenkarton: Card Deco LKK-4K55 Pine green (heuvels met stitch line)
  • Linnenkarton: Card Deco LKK-4K57 Magnolia pink (neusje lammetje, neusje en oortjes haasje)
  • Linnenkarton: Boekenvoordeel LKKBVD-4K48 Emerald/Smaragd (sjaaltje kuikentje rechtsvoor)
  • Linnenkarton: Card Deco LKK-4K59 Autumn orange (kop/lijf haan, vlinders, pootjes en snaveltjes kuikentjes en snavels eenden)
  • Linnenkarton: Craft Emotions 1255 Mahoniebruin (hertje, lijf mannetjeseend, manen, hoeven, onderste laag staart van het paard)
  • Twinmarker 3 Blue Grey (takken rietsigaar donkerder gekleurd; de basis is Olive green linnenkarton. Graspollen donkerder gekleurd; de basis is Avocado green linnenkarton. Golvende streepjes in het water; de basis is de lucht van het knipvel.
  • Twinmarker 10 Deep Red (hanenkam, snavel en sikje; de basis is rood karton)
  • Twinmarker 21 Terra Cotta (rietsigaren; de basis is Olive green linnenkarton)
  • Twinmarker 43 Deep Olive Green (vleugel en veren staart haan; de basis is kerstgroen linnenkarton)
  • Twinmarker 100 Walnut (de onderste laag bij het paard, het beste te zien bij het uitstekende been rechtsvoor)
  • Twinmarker 122 Fluor orange (2 lagen voor de kop van de haan; de basis is autumn orange linnenkarton)
  • Fine Twinmarker 21 Terra Cotta (denk ik, het nr. staat niet op de marker 😕) (voor het haasje, stro (1x), bovenste laag staart paard, kop kip, vogeltje in boom; de basis is Kraft Mokka linnenkarton)
  • Fine Twinmarker 35 Lemon Yellow (hartjes bloemetjes en voor kleurverschil op geel karton bij de kuikentjes)
  • Faber-Castell  Albrecht Dürer Aquarelpotlood Deep scarlet red 219 (accenten vlinders)
  • Sakura Gelly Roll 08 Wit (pupillen)
  • Sakura Pigma FB #39924 Fine zwart (ogen muisjes en kuikentjes)
  • Waterbrush
  • 3D-foamtape 0,5 mm, 1 mm, 1,5 mm en 2 mm
  • Tacky Glue 60 ml (PVA 22171)





3 opmerkingen:

  1. Wat een gezellige boel op je kaart en wat heb je dat mooi gemaakt allemaal! Dat is een hele klus geweest! Maar er is heel veel op te zien en ziet er heerlijk zomers uit! Goed gedaan hoor! fijn dat je meedoet met de uitdaging van GCC. Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een werk, maar je kaart ziet er erg mooi uit.
    Wat leuk dat je meedoet bij Girlz Creative Crafts.
    Groetjes Nicolette DT

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat een prachtig tafereel heb je gemaakt en wat fijn deze uitleg er bij! Je hebt er ontzettend veel werk aan gehad. Gefeliciteerd met je gastdesignerschap! Groetjes, Natascha

    BeantwoordenVerwijderen

Wat gezellig dat je mijn blog bezoekt. Ik vind het erg leuk en waardevol als je een reactie achterlaat. Ik lees alle berichtjes met heel veel plezier!

Populaire posts