zaterdag 13 maart 2021

Opkikkerkaartje

Hallo allemaal,

Vorig weekend heb ik onderstaand opkikkerkaartje in elkaar geknutseld.

Met deze kaart wil ik graag meedoen aan Challenge 267 van Marianne Design.
Update: op 17-03-21 kreeg ik een mail van MD dat ik niet mee mocht doen met de challenge, omdat ik voor deze challenge al gastdesigner was. Aangezien ik vrij nieuw ben in blog- en challengeland wist ik niet dat je dan niet mee mag doen en deze informatie stond ook niet op de website. Ik heb gevraagd of het er op de website bij gezet kan worden om teleurstellingen bij toekomstige deelnemers te voorkomen. Dit is inmiddels gebeurd.

Thema: maak een kaart/creatie met meerdere dieren (Collectables, etc.) van Marianne Design. Minimaal 2 verschillende en ook nog eens minimaal 3 producten van Marianne Design. Ook de stempels met diertjes mogen.
Voor deze challenge mocht ik al gastdesigner zijn en hiervoor heb ik de kaart Alle eendjes zwemmen in het water gemaakt.
Ik had de smaak te pakken om nog een keer met de Collectables een vrolijke kaart te maken.

Verder wil ik deze kaart graag mee laten doen met:
Challenge 4 van Creatief met Hobbyshop Daantje. Thema: maak een kaart of creatie waarop iets te zien is dat begint met de letter D (en als je dieren gebruikt die niet met een D beginnen, dan moeten het minimaal 3 verschillende dieren zijn).

            


Gebruikte materialen (o.a.):

  • Marianne Design Collectables COL1352 (kikker)
  • Marianne Design Collectables COL1356 (bij en lieveheersbeestje)
  • Marianne Design Collectables COL1415 (waterplas (al zie je daar niet veel meer van 😊)
  • Marianne Design Collectables COL1478 (zwaan met jong)
  • Marianne Design Collectables COL1489 (oogje hamster gebruikt als mondje voor de bij)
  • Marianne Design Craftables CR1354 (vlinders)
  • Marianne Design Craftables CR1383 (rups)
  • Marianne Design Craftables CR1501 (bloemetjes)
  • Marianne Design Creatables LR0409 (rietsigaren)
  • Marianne Design Creatables LR0653 (grasstrook (is eigenlijk het groen van de tulpenrand)
  • Marianne Design Creatables LR0699 (rietgrassen achter de heuvel, voor het water)
  • Crealies Crea-Nest-dies XXL no. 08 (gladde vierkanten hele cm)
  • Nellie Snellen Edging Dies ED004 - Pattern 4 (heuvels)
  • Nellie Snellen SDL045 (libelles)
  • Yvonne Creations CDD10016 (letters: opkikker)

  • Diverse kleuren karton. Als ik het merk weet, staat het hieronder. Soms breng ik met alcoholmarkers nog een kleurlaag aan om meer contrast of een andere kleur te creëren. Dit heb ik dan apart vermeld staan bij het overzicht van welke markers ik heb gebruikt.
    Het achtergrondpapier met de wolkenlucht heb ik gekregen. Dank, Bernadette! Ik weet helaas niet van welk merk het is, maar ik weet wel dat ik het effect ervan heel mooi vind! 
  • Linnenkarton: Card Deco LKK-4K01 White (zwaan, vleugels bij, bloemetjes, ogen kikker, basis voor libelles)
  • Linnenkarton: Card Deco LKK-4K05 Ochre (bij, het geel donkerder gekleurd met Twinmarker 37 Pastel Yellow)
  • Linnenkarton: Card Deco LKK-4K06 Bright yellow (bloemetjes, vlinders; vlinders donkerder gekleurd met Twinmarker 37 Pastel Yellow)
  • Linnenkarton: Card Deco LKK-4K22 Green (kikker, letters: opkikker)
  • Linnenkarton: Card Deco LKK-4K25 Grey (zwanenjong; de snavel donkerder gekleurd met Twinmarker 5 Cool Grey)
  • Linnenkarton: Card Deco LKK-4K30 Dark Blue (basis van de kaart; 13,5 x 13,5 cm)
  • Linnenkarton: Card Deco LKK-4K31 Black (lieveheersbeestje, bij, oogjes)
  • Linnenkarton: Card Deco LKK-4K34 Christmas Red (lieveheersbeestje)
  • Linnenkarton: Card Deco LKK-4K41 Moss green (stroken riet langs het water, grasstrook) 
  • Linnenkarton: Card Deco LKK-4K46 Olive green (heuvels, takken rietsigaar)
  • Linnenkarton: Card Deco LKK-4K52 Old Blue (waterplas)
  • Linnenkarton: Card Deco LKK-4K59 Autumn orange (vlinders, snavel zwaan)

  • Twinmarker 3 Blue Grey (takken rietsigaar donkerder gekleurd; de basis is Olive green linnenkarton)
  • Twinmarker 5 Cool Grey (snavel zwanenjong; de basis is Grey linnenkarton)
  • Twinmarker 21 Terra Cotta (rietsigaren; de basis is Olive green linnenkarton)
  • Twinmarker 59 Pale Green (lijfjes libelles; de basis is White linnenkarton)
  • Twinmarker 143 Mint Blue (vleugels libelles; de basis is White linnenkarton)
  • Fine Twinmarker 22 French Vermillion (soort diep oranje) (hartjes gele bloemetjes)
  • Fine Twinmarker 35 Lemon Yellow (hartjes witte bloemetjes)
  • Faber-Castell  Goldfaber Aqua Aquarelpotlood Nr. 121 Geraniumrood (accenten vlinders)
  • Sakura Gelly Roll 08 Wit (pupillen)
  • Waterbrush
  • 3D-foamtape 0,5 mm, 1 mm, 1,5 mm en 2 mm
  • Tacky Glue 60 ml (PVA 22171)

10 opmerkingen:

  1. Wat een leuke, vrolijke kaart heb je gemaakt.
    Zo leuk om te zien dat je zoveel dieren hebt gebruikt op je kaart en alles heel mooi bij elkaar past.
    Ik ben meteen volger bij je geworden.
    Fijn weekend,
    Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je een mooie kaart gemaakt Angélique. Heel lief zoals je dat tafereeltje opgebouwd hebt met verschillende stansjes. Hier word ik vrolijk van :)
    Fijn weekend.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer zo'n gave kaart Angelique, top!
    Maar mijn favoriet is je voorbeeldkaart voor deze challenge ;-)
    Leuk dat je meedoet met de challenge
    groetjes van Aniet
    DT Marianne Design Challenge blog

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gezellige opkikkerkaart. Diertjes genoeg!
    Bedankt voor het meedoen.
    Groetjes van Henriët
    DT Marianne Design Challenge blog

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hele mooie vrolijke opkikker.
    Leuk dat je mee doet met onze "dieren" challenge.
    Groetjes van Judith
    Marianne Design Challenge Blog

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een super leuk/vrolijk kaartje!!
    Groetjes Atelier Jolena

    https://atelierjolena.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou hier kikker je wel van op! Vrolijk!
    Gezellig dat je meedoet met mijn "dieren" Challenge.
    Groetjes Cecile
    DT Marianne Design Challenge Blog

    BeantwoordenVerwijderen
  8. super mooie kaart
    bedankt voor het meedoen aan deze challenge
    groetjes jolanda bongers
    DT challengeblog MD

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig kaartje heb je gemaakt,en zoveel mooie materialen gebruikt!
    Groetjes Suzan
    DT MD Challenge blog

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Angelique omdat je gastdesigner bent mag je helaas niet meedoen aan de challenge.
    Je kaart is prachtig maar ik moet hem helaas toch verwijderen.
    Hoop je volgende keer weer te zien.

    Gr. Anita
    MDblog

    BeantwoordenVerwijderen

Wat gezellig dat je mijn blog bezoekt. Ik vind het erg leuk en waardevol als je een reactie achterlaat. Ik lees alle berichtjes met heel veel plezier!

Populaire posts