zaterdag 15 mei 2021

Lentekaart

Hoi allemaal,

Vandaag een lentekaartje dat ik heb gemaakt om de tante van de man van mijn vriendin Sandra te bedanken voor wederom een lichting prachtige hobbyspullen! 😊💝

De basis van de kaart is 27 x 13 cm.
De grootte van de vlakken die naar achteren vouwen heb ik aangepast aan de grootte van de knipvelplaatjes (ongeveer 9 x 6,8 cm).
Het merk van het achtergrondpapier weet ik niet, als ik het zou moeten gokken, zou ik zeggen dat het van Marieke's Design is.
Het knipvel komt (denk ik) uit een tijdschrift, er staat geen artikelnummer op (zie de foto onderaan deze post).
Ook onbekend is het merk van de kuikentjes. Er zit ook een moedereend bij het setje.

De blauwe klokjes heb ik 2 keer gestanst en op elkaar geplakt (voor de stevigheid).
Dit foefje gebruik ik ook wel als ik wat meer diepte wil creëren bij bijv. vlinders met "open" vleugels of bij opengewerkte blaadjes, waardoor het lastig werken is met 3D-foamtape. Ik kan ze dan toch gewoon met lijm opplakken.

De kaart van bovenaf gezien.
De kaart leidt wel een beetje een eigen leven bij het openvouwen...
Het was voor het eerst dat ik dit model probeerde, misschien dat ik iets niet goed heb gedaan...
Tips zijn welkom!
De achterkant van de kaart (de persoonlijke tekst heb ik even gemaskeerd). 
Ik heb nog een paar stroken cardstock aan de onderkant geplakt om de randen van de grasstroken weg te werken. Hierdoor stonden de blauwe klokjes ook direct nog wat steviger.

Met deze kaart wil ik graag meedoen aan:

Challenge 272 van het Marianne Design Challenge Blog. Challenge: een kaart met meerdere vouwen.
Challenge 32 van Mijn Hobbyhonk. Challenge: een kaart of creatie met kikkers.

 Gebruikte materialen (o.a.):

  • Marianne Design Craftables CR1272 (blaadjes)
  • Marianne Design Craftables CR1354 (vlinders)
  • Marianne Design Craftables CR1355 (olijfgroene grasstroken)
  • Marianne Design Craftables CR1394 (bloemetjes (op de achterkant van de kaart))
  • Marianne Design Craftables CR1398 (vogeltjes)
  • Marianne Design Craftables CR1459 (zonnetje)
  • Marianne Design Creatables LR0221 (tekst: Hartelijk Bedankt)
  • Marianne Design Creatables LR0399 (narcis)
  • Marianne Design Creatables LR0409 (rietsigaren)
  • Marianne Design Creatables LR0459 (waterlelie en waterleliebladeren)
  • Marianne Design Creatables LR0461 (kikker linksvoor)
  • Marianne Design Creatables LR0648 (blauwe klokjes)
  • Marianne Design Creatables LR0650 (mosgroene grasstroken)
  • Memory Box 1130 Pond Frogs (kikkers links- en rechtsboven)
  • Picture Punch Daisy 21407/244 (bloemetjes)

  • Diverse kleuren cardstock. Als ik het merk weet, staat het hieronder:
  • Linnenkarton: Card Deco LKK-4K23 Kerstgroen (basis van de kaart)
  • Linnenkarton: Card Deco LKK-4K41 Moss Green (kikkers, grasstroken rechtsonder)
  • Linnenkarton: Card Deco LKK-4K44 Kraft Mokka (vogeltjes)
  • Linnenkarton: Card Deco LKK-4K46 Olive Green (waterleliebladeren, takken rietsigaren, gras, groen bij narcis, blaadjes)
  • Linnenkarton: Card Deco LKK-4K52 Old Blue (blauwe klokjes, vlinders)



12 opmerkingen:

  1. Wauw wat heb je een prachtige kaart gemaakt Angelique. Een heel mooi model en schitterend gedecoreerd. Dit is gewoon een cadeautje om te ontvangen.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kaart. Gemaakt met deze hele mooie materialen. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super mooie kaart
    bedankt voor het meedoen aan onze challenge meer dan 1 vouw

    groetjes jolanda bongers
    dt md challengeblog

    ik zou het leuk vinden als jullie een kijkje nemen op mijn blog en een berichtje achter laten http://jolandacreatiefbijtje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kaart Angelique! Heel leuk modelletje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gaaf geworden en leuk model.
    Leuk dat je mee doet met onze "meer dan 1 vouw" Challenge.
    Groetjes van Judith
    DT Marianne Design Challenge Blog

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig hoe het plaatje verwerkt is achter het gras. Leuk model kaart ook
    Leuk dat je meedoet met de “meer dan 1 vouw” Challenge
    Groetjes Cecile
    DT Marianne Design Challenge Blog

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig kaartje heb je gemaakt voor de challenge!
    Bedankt voor het meedoen.
    Groetjes Suzan
    DT MD Challenge blog

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk kaartje! Schattige konijntjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige kaart Angelique, wat een superleuk model,
    Bedankt voor het meedoen met de vouw challenge,
    groetjes van Aniet
    DT Marianne Design Challenge blog

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super schattig! Heel mooi gedaan.
    Bedankt voor het meedoen.
    Groetjes van Henriët
    DT Marianne Design Challenge blog

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige kaart heb je van dit model gemaakt. Er is veel leuks op te zien!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is je kaart gaaf geworden Angelique
    Gezellig dat je meedoet met onze challenge.
    Groetjes
    Anita
    MDblog

    BeantwoordenVerwijderen

Wat gezellig dat je mijn blog bezoekt. Ik vind het erg leuk en waardevol als je een reactie achterlaat. Ik lees alle berichtjes met heel veel plezier!

Populaire posts